Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowo-Produkcyjne
+48 62 761-84-45 ubysz@onet.pl 62-860 Opatówek, ul. Helleny 10/12

LAMBORGHINI


Podstawowe informacje:

    Cena - 160 000,00 zł

Dodatkowe informacje:

Lamborghini R3 - Model Roku 2012 Wprowadzając z początkiem czerwca 2012 roku nowe modele R3, gama ciągników Lamborghini zyskała szereg nowych rozwiązań technologicznych i designerskich, które mają na celu podnieść konkurencyjność R3. Segment ciągników kompaktowych oferuje cała paletę modeli wielu producentów. Lamborghini R3 wychodzi przed szereg oferując w tej klasie znacznie więcej... Nową gamę modeli Lamborghini R3 uzupełniają: R3.90 i R3.105 - Modele Roku 2012. Nowości wprowadzone w Modelach Roku 2012 Największe zmiany w nowych R3 dotyczą tego co określa charakter ciagnika, stanowi jego serce. Do napędu ciągnika wykorzystano ekonomiczny i wydajny silnik SDF serii 1000. Turbodoładowana, sterowana elektronicznie jednostka napędowa z Intercoolerem sprawnie radzi sobie z napędem ciągnika. Cztery litry pojemności z czterech cylindrów pozwala generować moc 88 i 102 KM (odpowiednio dla modelu: 90-105). Wydajny układ chłodzenia Modele R3.90-105 wyposażono w wentylator napędzany od silnika poprzez sprzęgło wiskotyczne. Tego rodzaju rozwiązanie umożliwiło osiągnięcie oszczędności w zakresie ilości zużywanego paliwa. Wentylator pracuje z pełną wydajnością tylko wtedy gdy czujniki temperatury zgłaszają takie zapotrzebowanie. Jeśli dalsze chłodzenie silnika nie jest wymagane, sprzęgło wiskotyczne rozłacza napęd wentylatora i obraca się on swobodnie. W ten sposób obciążenie silnika spada o 4 KM. Ma to odzwierciedlenie w obniżonym zużyciu paliwa. Jeszcze większy komfort pracy Zmiany wprowadzone w modelach R3.90-105 - Model Roku 2012 objęły dach ciągnika. Obniżono obudowę skraplacza klimatyzacji, jednocześnie podnosząc podsufitkę wewnątrz kabiny. W ten sposób operator dysponuje większą ilością miejsca. Dach zyskał nową smukłą budowę, poprawiono także jego wytrzymałość poprzez możliwośc wykonania całej konstrukcji z jednego elementu. Hydraulika i podnośnik Oprócz zaworów montowanych seryjnie, nowy R3 może być wyposażony w dodatkowe, sterowane elektrohydraulicznie poprzez przycisk umiesczzony w kabinie. Co ważne przepływ oleju został w nich ograniczony do 25 l/min. Podnośnik wyposażono w dodatkowe siłowniki o średnicy 70mm co zapewnia stabilną pracę i duży udźwig. Nowe konfiguracje układu napędowego Oprócz skrzyń biegów montowanych w znanych modelach R3, Modele Roku 2012 zyskały dwie nowe przekładnie. Obydwie z 5 biegami, 3 lub 4 zakresami i odpowiednio: 40P+40T lub 30P+30T biegami. SILNIK r3-silnik Wydajny i ekonomiczny silnik SDF Ciągniki R3 - Model Roku 2012 są wyposażone w czterocylindrowy silnik SDF serii 1000, spełniający wymagania normy emisji spalin Euro III A. Turbodoładowane silniki z Intercoolerem są w 100% kompatybilne ze 100% paliwem biodiesel. W zależności od modelu 4-cylindrowy silnik o pojemności 4000 cm3 generuje moc 88 lub 102 KM. Elektroniczne sterowanie zapewnia utrzymanie najlepszych parametrów pracy w całym zakresie prędkości obrotowej. Dużą wydajność zapewnia turbo i Intercooler. System HRT Nawet w trudnych warunkach atmosferycznych, uruchamianie silnika nie jest utrudnione, dzięki systemowi HRT. Układ steruje pracą zaworów dolotowych. Zawory są delikatnie unoszone, moment wtrysku jest realizowany wcześniej i dzięki temu silnik szybciej osiąga optymalne parametry pracy. System działa do momentu, kiedy temperatura płynu chłodzącego wyniesie 65oC. Silnik uruchamiany w niskich temperaturach nie wytwarza białego dymu, pracuje równo z optymalnymi parametrami tuż po uruchomieniu. Napęd wentylatora chłodnicy ze sprzęgłem wiskotycznym Zmiany w układzie chłodzenia modeli R3.90 i R3.105 – Model Roku 2012 objęły wprowadzenie sprzęgła wiskotycznego w napędzie wentylatora chłodnicy. Wentylator pracuje z pełną mocą tylko wtedy, kiedy jest na to zapotrzebowanie. Dzięki temu nie obciąża silnika. W rezultacie odnotowano spadek zużycia paliwa i wzrost mocy, średnio o 4KM. Działanie systemu opiera się na zastosowaniu dwóch elementów bimetalowych, które zostały umieszczone w obudowie znajdującej się pomiędzy silnikiem i wentylatorem. Na skutek wzrostu temperatury, elementy ulegają odkształceniom. Dzięki temu otwarty zostaje zawór, poprzez który płyn przedostaje się do specjalnego zbiornika. Płyn przenosi napęd silnika na wentylator. Prędkość obrotowa wentylatora jest proporcjonalna do temperatury płynu. PRZEKŁADNIA Nowe konfiguracje układów napędowych Oprócz mechanicznej skrzyni biegów z synchronizowanym mechanicznym inwersorem (15P+15T lub 20P+20T w wersji LS) lub przekładnią Power Shuttle (20P+20T lub 40P+40T z zakresami Hi-Lo – w wersji GS), nowy R3.90-105 – Model Roku 2012 może być wyposażony w “pośredni”, mechaniczny układ napędowy (w wersji LS) z inwersorem mechanicznym i zakresami Hi-Lo: Zsynchronizowana skrzynia biegów z 5 przełożeniami w 4 zakresach z reduktorem, mechaniczne sprzęgło i zakresy Hi-Lo. Układ oferuje 40P+40T przełożeń. Minimalna prędkość jazdy wynosi 0,43 km/h. Zsynchronizowana skrzynia biegów z 5 przełożeniami w 3 zakresach, mechaniczne sprzęgło i zakresy Hi-Lo. Układ oferuje 30P+30T przełożeń. Minimalna prędkość jazdy wynosi 1,48 km/h. WOM r3-womCztery prędkości WOM W zależności od modelu i wersji wyposażenia, R3.90-105 - Modele Roku 2012 mogą być wyposażone w cztery prędkości WOM: 540 / 540ECO / 1000 / 1000ECO. R3.90-105 - Modele Roku 2012 mogą współpracować z każdym osprzetem. Ciągniki są bardzo uniwersalne i wszechstronne. W połaczeniu z podnośnikiem tylnym o udźwigu 4300 kg możliwe jest wykonywanie wielu róznych prac polowych jak i zadań w obrębie zabudowań gospodarstwa. Przyciski na błotnikach tylnych Na tylnych błotnikach ciągnika R3.90-105 - Model Roku 2012 umieszczono przyciski sterowania WOM oraz podnoszeniem / opuszczaniem ramion podnośnika. Dzięki temu sprzęganie osprzętu jest teraz jeszcze bardziej wygodne i łatwe do wykonania. Operator może sterować WOM i podnośnikiem mając doskonały podgląd na ich ustawienie, pozostając zarazem w bezpiecznej odległości od ciągnika i maszyny. HYDRAULIKA I PODNOŚNIK Dodatkowe wyjścia hydrauliki z ograniczonym przepływem Nowości w modelu R3 – Model Roku 2012 obejmują możliwość wyposażenia ciągnika w 8 zaworów, oprócz normalnie dostępnych 6 – dwa dodatkowe sterowane elektro-hydraulicznie, z przepływem oleju wynoszącym 25 l/min. Dodatkowe zawory sterowane są przyciskiem wewnątrz kabiny. Stabilna praca, precyzyjna kontrola We wszystkich wersjach modelu R3.90 (LS i GS), dodatkowe siłowniki będą miały jednakową średnicę wynoszącą 70 mm, dla lepszej stabilizacji osprzętu umieszczonego na podnośniku po jego podniesieniu. Jednocześnie udźwig podnośnika pozostał niezmieniony i wynosi 4300kg. W przypadku modelu R3.105 istnieje możliwość wyboru podnośnika elektronicznego, dającego precyzyjną kontrolę osprzętu. W modelach R3.105 dostępne będą dodatkowe siłowniki (w opcji), które zwiększą udźwig podnośnika do 6200kg. r3-full KABINA Komfort i wygoda Kabina nowego R3.90-105 - Model Roku 2012 oferuje operatorowi duży komfort. Może on swobodnie korzystać z przyrządów sterowniczych zlokalizowanych na panelu z prawej strony fotela operatora. Przeszklone, duże i szeroko otwierane drzwi dają dobry dostęp do stanowiska operatora. Pozycja za kierownicą może być dobrana w najlepszy sposób, dzięki możliwosci wprowadzania regulacji fotela oraz kolumny kierownicy. Płaska podłoga oraz wiszące pedały hamulców i sprzęgła zapewniają swobodę ruchów i pozwalają w łatwy sposób utrzymywać czystości we wnętrzu kabiny. Operator pracuje w wygodnym, amortyzowanym fotelu z podłokietnikami. Po lewej stronie zainstalowano rozkładany fotel pasażera. Łatwość pracy z użyciem ciągnika Wszystkie przyrządy sterownicze rozmieszczono w sposób przemyślany i ergonomiczny, korzystanie z nich nie przysparza trudności. Dźwignie i przyciski pogrupowano kolorami w zależności od obsługiwanych funkcji. Kolor pomarańczowy zarezerwowano (podobnie jak w pozostałych modelach Lamborghini) dla układu napędowego, zielony dla obsługi podnośnika, niebieski to ukłąd hydrauliczny, żółty do obsługa WOM. Dobra widoczność dookoła ciągnika Duża powierzchnia szyb zapewnia dobrą widoczność na wszystkie strefy pracy, dzięki temu operator ma dobry podgląd na pracujacy osprzęt. Widoczności nie ogranicza rura wydechowa umieszczona za jednym ze słupków kabiny. Doskonałym rozwiązaniem do pracy z ładowaczem czołowym jest dach wysokiej widoczności ze szklanym szyber-dachem. Monolityczny dach kabiny Kabiny ciągnika Lamborghini R3 – Model Roku 2012 mają teraz nową jedno-elementową konstrukcję. Oferują o 70mm większą przestrzeń wewnątrz. Zwiększono widoczność z wnętrza kabiny dzięki zwężonym słupkom kabiny. Zwiększono kąt widzenia do przodu o 80. W praktyce zmiany te sprowadziły się do zwiększenia powierzchni szyb kabiny. Model Roku 2012 zyskał nową obudowę układu klimatyzacji, umieszczoną na dachu kabiny (niższą od poprzedniej o 60mm) zarówno w kabinie o jasnym jak i ciemnym kolorze. Chłodnica klimatyzacji jest taka sama w przypadku dachu z szyber-dachem co zapewnia doskonałe parametry działania systemu. Nowe panele sterowników Pakiet nowego wyposażenia R3.90-105 - Model Roku 2012 obejmuje także elementy wyposażenia wnętrza. Nowe konsole boczne: w wersji z podnośnikiem mechanicznym i w wersji z podnośnikiem elektronicznym. Dźwignie sterujące pracą podnośnika, gaz ręczny, przycisk zapamiętywania prędkości obrotowej i dźwignie sterowania układu hydraulicznego, zostały rozmieszczone bardziej ergonomicznie. Nowa konsola zawiera także schowek oraz włącznik elektrohydraulicznego sterowania wyjść układu hydraulicznego w modelu wyposażonym w 8 dystrybutorów. W przypadku podnośnika elektronicznegona konsoli umieszczono przycisk sterowania blokadą mechanizmów różnicowych, napędu na 4 koła, sprzęgła przedniego i tylnego WOM, włącznika funkcji AutoWOM, zapamiętywania prędkości obrotowej silnika, blokadę podnośnika, szybkości podnoszenia ramion, limitu wysokości podnoszenia. Miejsce włącznika dodatkowych wyjść układu hydraulicznego i schowka jest takie samo jak w wersji z podnośnikiem sterowanym mechanicznie.